Szerződés a kiadóval

 

A borítók közül végül a zöld hátterű kapta a legtöbb szavazatot, és nekem is az tetszik legjobban. A kelekótya betűtípust viszont több kifogás is érte, így végül a zöld háttér a bordó variáció betűtípusát fogja megkapni.

Közben az Ad Librum kiadótól is megérkezett az általuk aláírt szerződést, már én is aláfirkantottam, hétfőn fogom postára adni. Az előrejelzés szerint október közepén megjelenhet a kötet, amit jómagam nagyon várok, de remélem, még sokan vannak ezzel így :) 

A legkeményebb dió (persze a regény megírásán kívül) a terjesztés lesz, hiszen ez nem kis feladat, ha az ember mögött nem áll nagy kiadói háttér és bőkezű, olajozottan működő marketing-gépezet. Eleinte valószínűleg csak webáruházban lesz kapható a könyv, de bízom benne, hogy ez nem lesz akadálya annak, hogy sok emberhez eljusson, elvégre a XXI. században élünk :) Terveim szerint azért Budapesten legalább egy helyen üzletben is megvásárolható lesz, de ez ügyben még nem intézkedtem. 

Az biztos, hogy a kiadással és a terjesztéssel kapcsolatos teendők ellátása során rengeteg ismeretre és tapasztalatra tettem és még teszek szert, úgyhogy valószínűleg fogok írni egy könyvmarketinggel foglalkozó e-book-ot a magánkiadással kacérkodók számára. Úgy láttam, ilyen jellegű átfogó mű nem nagyon van a magyar piacon, igény pedig szerintem lenne rá. Egyre többen vannak, akik nem akarják ötven kiadóhoz elküldeni a kéziratukat, majd türelmesen várni, hogy valamelyikük méltóztatik-e - pozitívan - válaszolni. Ha pedig netán igen, akkor nem óhajtják kibekkelni, míg belekerülnek a jövő évi, vagy azutáni kiadási tervbe. Jómagam is közéjük tartozom :)